بازسازی خانه و ساختمان چیست؟

عملیات تعمیر، ترمیم و تغییر در سازه به قصد نوسازی و از بین بردن بافت فرسوده و یا تغییر دکوراسیون گفته می شود. هر گاه مشکلی در تاسیسات پیش بیاید و یا ظاهر آپارتمان فرسوده و حتی قدیمی شود به فکر بازسازی خانه می افتیم. کلیه عملیات تعمیرات ساختمان در شرکت بازسازی ساختمان برنامه ریزی و قیمت گذاری می شود.

 

 

خدمات تعمیرات منزل توسط شرکت مهندسی ساخت فراز کاچار بهترین راه حل برای مساعد کردن شرایط به جای تغییر کلی مکان است. گاهی امکان تعویض کلی مکان مورد نظر وجود ندارد در صورتی با صرف هزینه بازسازی خانه می توانید مکان زندگی خود را ایده آل کنید. نوسازی منزل باید بر اساس سلیقه مشتری و میزان بودجه مد نظر وی انجام شود.  تعمیرات آپارتمان ممکن است شامل بازسازی زیر بنایی مانند تغییر در لوله های آب و فاضلاب، تاسیسات، سیم کشی و غیره باشد یا ممکن است بازسازی و دکوراسیون صرفا شامل تغییر در ساختار داخلی خانه مانند بازسازی سرویس بهداشتی، آشپزخانه و بازسازی کف منزل باشد.

بازسازی خانه اصلا کار راحتی نیست وحتی در مواردی، کار بسیار پیچیده ای می شود که نیاز به برنامه ریزی درست و اصولی دارد. به همین علت باید این اقدامات را به شکل اصولی شروع و تمام کرد. برای بازسازی آپارتمان باید از شرکت بازسازی ساختمان حرفه ای در این زمینه کمک گرفت تا ایرادی در حین پروژه ایجاد نشود. کمک گیری از گروه متخصص در این زمینه موجب می شود که با استفاده از بهترین متریال و مناسب ترین هزینه  و کاملا بر اساس هزینه و بودجه بازسازی که مد نظر شما است کلیه عملیات تعمیرات خانه انجام شود. در ادامه به انواع مراحل بازسازی ساختمان و عوامل موثر بر هزینه بازسازی ساختمان می پردازیم.

کلیدی ترین نکات بازسازی منزل که باید همیشه به خاطر داشته باشید:

  • برنامه ریزی بودجه و زمان در دسترس با در نظر گرفتن ۱۰ درصد ضریب انحراف
  • محلهای مورد نظر برای بازسازی خانه را از قبل مشخص نمایید و این تصمیم را به پیمانکار نسپارید.
  • قبل از شروع بازسازی منزل ، دکوراسیون لوازم خانه را در نظر بگیرید.
  • تهیه نمونه قرارداد بازسازی
  • انتخاب پیمانکار و یا شرکت بازسازی خانه معتبر
  • مشخص نمودن مسئولیت خرید اجناس و مصالح در قرارداد
  • جنس، کیفیت و برند اقلام و اجناس و مصالح مورد نیاز
  • طراحی بازسازی منزل(ترجیحا طراحی سه بعدی) و توافق با پیمانکار بازسازی و ملاک قراردادن در قرارداد
  • هماهنگی با اهالی و مدیریت ساختمان و در صورت نیاز اخذ مجوزهای لازم نظیر شهرداری
  • به ابعاد و اندازه ها در بازسازی خانه توجه ویژه داشته باشید.(ابعاد مهم: پنجره ها، توالت ایرانی و فرنگی، سینک ظرفشویی، درب ها و …)

نکات بازسازی خانه که در بالا اشاره کردیم از اهم موضوعات بوده و موفقیت شما در پروژه را تضمین خواهد کرد.

 

 

دکوراسیون و بازسازی خانه های قدیمی

تعمیر داخلی منزل شامل قسمت های زیادی می شود. وابسته به سن بنا، کیفیت تجهیزات و مصالح به کار رفته در ساختمان ممکن است نیاز به نوسازی آپارتمان در سطح وسیع یا جزئی باشد. در طراحی و ساخت بعضی ساختمان ها و ادارات حداکثر استفاده از فضا صورت نگرفته است یا به عبارت دیگر پرتی فضا زیاد است. که با مهندسی و تغییر در ساختار داخلی منزل می توان این ایرادات را بدون آسیب کلی به ساختمان رفع کنند. همچنین بازسازی فضای داخلی منزل در بازسازی ساختمان قدیمی می تواند شامل تعویض و بازسازی کابینت آشپزخانه، بازسازی سرویس بهداشتی و بازسازی سقف خانه و غیره باشد.

بازسازی ویلا

لذتی که زندگی در خانه های ویلایی دارد در هیچ آپارتمانی پیدا نمی شود. خیلی از صاحبان منازل ویلایی به بهانه ی فرسوده شدن خانه، دست به فروش و یا تخریب آن می زنند. در صورتی که با بازسازی خانه قدیمی و بازسازی ویلا می توانید با هزینه های به مراتب کمتر محیط راحت خود را حفظ کنید. بازسازی خانه قدیمی از بازسازی زیرساخت ها شروع می شود و سپس سایر قسمت ها رسیدگی می شود. بازسازی خانه ویلایی به سبک سنتی و سبک مدرن امکان پذیر است. همه اینها به سلیقه صاحبان ملک و البته مهارت مهندسان گروه بازسازی خانه بستگی دارد.

با توجه به نقشه های خانه های قدیمی بازسازی یا نوسازی خانه قدیمی باید با دقت بیشتری انجام شود، تا با هزینه مناسب به تمام نکات رسیدگی شود. ازین رو برنامه ریزی درست می تواند تا مقدار بالایی موجب صرفه جویی در هزینه ها شود. فراز کاچار به همراه تیم مجرب بازسازی ویلا آماده ارائه طرح ها و ایده های مهیج و در عین حال مقرون به صرفه برای بازسازی خانه های کوچک و بزرگ قدیمی هستند.

 

 

بازسازی و دکوراسیون شرکت ، دفتر و اداره جات

نوسازی و بازسازی دفتر و شرکت ها از مهم ترین اقدامات برای جذب مراجعه کنندگان و رفاه کارمندان است. در راستای بازسازی شرکت باید تمام اقدامات و طراحی ها بر اساس نوع کاربری و میزان رفت و آمد در آنها انجام شود. هزینه نوسازی اداره و شرکت بر اساس میزان تغییرات و نوع طراحی مد نظر تعیین می شود.

اصول صفر تا صد بازسازی خانه ویلایی و آپارتمانی

اصول و قوانین بازسازی منزل شامل باید و نباید هایی هستند که در هنگام بازسازی خانه و سایر ساختمان ها باید رعایت شوند. اقدامات نوسازی ساختمان که به منظور تعمیرات یا مرمت آن انجام می شود، باید در چارچوب این قوانین بازسازی صفر تا 100 منزل قرار بگیرند. به طور مثال برای تغییر و جابجایی راه پله، ستون و تیغه های اصلی ساختمان که نقش کلیدی در استحکام ساختمان دارند، همچنین جابجایی و تغییر در دیوارهای پارکینگ که باعث تغییر در فضای پارکینگ می شوند باید مجوز لازم از شهرداری دریافت شود تا در حین بازسازی مشمول جریمه نشوید.

مراحل بازسازی خانه کدام است؟

مراحل بازسازی ساختمان باید به درستی انجام شوند. هرگونه سهل انگاری و عدم رعایت قوانین بازسازی می تواند نتایج بدی را به همراه داشته باشد و موجب بالا رفتن هزینه بازسازی خانه می شود. رعایت اولویت بندی مهمترین قسمت است. در کل مراحل بازسازی کردن ساختمان را می‌توان به سه مرحله کلی 1. تخریب، 2. ساخت و 3. طراحی دوباره بنا تقسیم نمود.  که هر کدام ازاین مراحل جزییات خاص خود را دارند.

برای شروع در مرحله‌ اول باید نقشه کامل و جامعی از ساختمان تهیه شود. در این نقشه باید تمامی اجزا موجود در ساختمان، مصالح بنا، استاندارد قطعات، مشخصات تأسیساتی بنا، در کل خصوصیات ساختاری بنا کاملا نشان داده می شود. همچنین جزییات مربوط به پلکان، اتاق خواب ها، پذیرایی و آشپزخانه نیز کاملا مشخص می شود. سپس تغییراتی که مد نظر کارفرما است بر روی نقشه نشان داده می شود.

بازسازی نما و دیوارها

نمای ساختمان به علت مجاورت مستقیم با عوامل جوی بیشتر در معرض فرسودگی است. همچنین نما اولین قسمتی است که به چشم می آید از این رو بازسازی نمای ساختمان موجب تغییرات زیادی در ظاهر و البته ارزش مادی ساختمان می شود. نمای فرسوده علاوه بر عدم زیبایی ممکن است از نظر ایمنی و سقوط مصالح نیز برای ساکنین و رهگذران مشکل ساز شود. در شرایط فعلی تعویض آپارتمان یا منزل به صرفه نیست. به همین علت بازسازی نما و دیوارهای ساختمان بهترین راهکار برای حفظ زیبایی و امنیت ساکنین آن می باشد.

بازسازی لابی ها

لابی های ساختمان مهم ترین قسمت از مشاعات ساختمان هستند. لابی ها طی مرور زمان فرسوده می شوند و نیاز به بازسازی لابی ساختمان می باشد. بازسازی لابی شامل تعویض درب لابی، بازسازی سنگفرش لابی ها و غیره است که بر اساس طراحی های جدید ایده های جدیدی در چیدمان نیز ارائه می شود.

بازسازی تراس و پاسیو

بازسازی تراس نیز از قسمت های دیگر آپارتمان است که صاحبان ملک به انجام آن اصرار دارند. علت بازسازی تراس ایجاد فضایی دنج و زیبا برای آرامش است. مهمترین عامل برای بازسازی تراس و بازسازی پاسیو کیفیت متریال و تجهیزات مورد استفاده است. امروزه استفاده از چوب پلاست برای بازسازی تراس مدرن و شیک بسیار کاربردی شده است زیرا که این متریال در مقابل رطوبت، فشار و ضربه بسیار مقاوم هستند.

بازسازی سرویس بهداشتی

می دانیم که اگر قصد تعمیر ساختمان را دارید مهمترین مورد در کنار کیفیت خدمات مسئله هزینه بازسازی خانه است. بازسازی خانه اغلب شامل بازسازی حمام و بازسازی دستشویی است. طبعا هر چه متراژ کار بالاتر باشد مدت زمان بازسازی خانه و مصالح بیشتری مورد نیاز است و به دنبال این مورد هزینه تعمیرات ساختمان نیز افزایش پیدا می کند.

هزینه بازسازی توالت و هزینه بازسازی حمام اغلب یکی از پرخرج ترین قسمت های بازسازی داخل آپارتمان است. جهت برآورد هزینه و اطلاع از مصالح مورد نیاز در سرویس بهداشتی می توانید از شرکت مهندسی ساخت فراز کاچار کمک بخواهید. تیم فراز کاچار از صفر تا صد بازسازی منزل را بر عهده خواهند گرفت.

عملیات تخریب و شروع بازسازی خانه

برای شروع باید با قوانین شهرداری کاملا واقف باشید و سپس دست به ایجاد تغییرات بزنید. در این مرحله باید دیوارها و قسمت هایی از خانه که قصد حذف آنها را دارید با مشاوره با شرکت بازسازی ساختمان یا مهندسین ساختمانی انجام دهید. باید موارد امنیتی ساختمان از نظر اینکه مبادا دیواری که قصد خراب کردن آن را دارید دیوار حمل بار باشد را در نظر بگیرید. همچنین برای بازسازی نمای خارجی در محل هایی که رفت و آمد زیادی انجام می شود باید حفاظ و داربست زده شود، تا امنیت عابرین حفظ شود. برای بازسازی قسمت های داخلی ساختمان نیز باید اقدام به درآوردن شیرآلات، کابینت و لوله های فرسوده کنید.

ایده های جدید بازسازی ویلا و آپارتمان

بعد از مرحله تخریب در بازسازی ویلا یا خانه ها، باید به دنبال ایده برای بازسازی خانه باشید. در این مرحله می توانید با کمک از طراحان حرفه ای مبالغ بالایی در هزینه بازسازی آپارتمان صرفه جویی کنید. زیرا با استفاه از ایده های جدید بازسازی مقدار زیادی از هزینه های اضافی با راهکارهای جدی حذف می شوند و در جاهای بهتری صرف خواهند شد. همه یا تعدادی از موارد زیر در مرحله ساخت باید انجام شوند:

  • سیمان کاری کف و دیوارهایی پذیرایی، اتاق خواب‌ها و سرویس‌های بهداشتی که در پروسه بازسازی مخروب شده اند.
  • عایق کاری سرویس‌های بهداشتی
  • اجرای لوله کشی و برق کشی بر اساس روشهای مدرن
  • گچ کاری و بازسازی دیوارهای جدید یا قدیمی
  • نصب درب و پنجره‌های جدید
  • بازسازی سقف خانه
  • اجرای نمای جدید در صورت نیاز
  • نقاشی و رنگ آمیزی دیوارها یا نصب کاغذ دیواری و اجرای پارکت
  • ساخت و نصب کابینت‌های جدید
  • نصب تجهیزات الکتریکی جدید مانند کلید، پریز و نورپردازی نمای داخلی
  • تعویض درب های داخلی از جمله درب اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی
  • نصب شیرآلات، سینک و روشویی

 

در بازسازی آپارتمان  چه مواردی باید لحاظ شوند؟

بازسازی داخلی آپارتمان باید به نحوی انجام شود، که بر اساس نظر صاحبان منازل، حداکثر رفاه  را برای آنها فراهم آورد. یکی از اهداف عملیات بازسازی آپارتمان صرفه جویی انرژی و تغییر در سیستم سرمایش یا گرمایش منزل است. با اعمال این تغییرات لازم و ایجاد شرایط مطلوب، هزینه های ثانویه خانوار به طرز چشم گیری کاهش پیدا خواهد کرد. در کل هزینه طراحی و بازسازی داخلی ساختمان نسبت به خرید ساختمان جدید بسیار به صرفه تر خواهد بود. مخصوصا اگر به هر دلیلی مایل به حفظ مکان مورد نظر خود هستید با استفاده از تیم حرفه ای طراحی و بازسازی آپارتمان فراز کاچار می توانید با هزینه معقول شرایط را برای خود ایده آل کنید. مواردی مانند بازسازی سقف خانه، بازسازی کف منزل، بازسازی حمام، بازسازی دستشویی و بازسازی اتاق خواب در این وادی مطرح می شوند.

تعمیرات جزئی ساختمان

طراحی و بازسازی آپارتمان ممکن است شامل تعمیرات کلی ساختمان باشد، یا صرفا بازسازی و تعمیرات جزئی در خانه. در هر دو صورت زمانی نتیجه کار رضایت بخش خواهد بود که توسط تیم حرفه ای و با بهترین مصالح انجام شود. در هنگام تعمیرات جزئی ساختمان نیاز به اخذ مجوز نیست. در این موارد هزینه بازسازی خانه و مدت زمان مورد نیاز برای بازسازی و مرمت ساختمان بسیار کمتر خواهد بود.

 

 

برآورد هزینه بازسازی خانه قدیمی

اصولا به دو دلیل اقدام به بازسازی منزل می کنند. بازسازی خانه‌ قدیمی برای فروش و یا نوسازی آپارتمان جهت سکونت، برآورد هزینه بازسازی منزل برای این دو دلیل بسیار با هم متفاوتند. زیرا در پروژه بازسازی آپارتمان برای فروش هدف اصلی کاهش هزینه هاست. اما  دومین دلیل چون هدف نوسازی آپارتمان برای زندگی است، کمی دست پیمانکار یا صاحب ملک برای هزینه کردن بازتر است. به طور کلی هزینه بازسازی آپارتمان و خانه ویلایی یا هر فضای دیگری باهم تفاوت دارند و امکان قیمت دادن بدون بازدید وجود ندارد. همچنین نوع و کیفیت مصالح نقش بسیار مهمی در برآورد هزینه پروژه بازسازی ساختمان دارد.

هزینه بازسازی ویلا باید در ابتدای پروژه و با بررسی میزان بودجه کارفرما تعیین شود. هزینه بازسازی خانه ویلایی با توجه به تغییراتی که مد نظر کارفرما است تعیین می‌شود. طبیعتا هرچه تغییرات در پروژه تعمیرات ساختمان بیشتر باشد، هزینه نیزافزایش پیدا می کند.

مراحل بازسازی و حجم تعمیرات ساختمان و البته نوع تعمیرات در میزان هزینه بازسازی منزل تاثیر ویژه ای دارد و برای هر پروژه ای نمی توان قیمت ثابتی را اختصاص داد به این ترتیب بدون بررسی دقیق محدوده هزینه مشخص نمی شود. گاهی با اجرای بعضی از تغییرات متوجه ایرادات در تاسیسات ساختمان می شود که متاسفانه هرگونه خرابی موجود در تاسیسات مانند نشتی‌ها موجب بالارفتن هزینه بازسازی خانه می شود.

هزینه بازسازی خانه و منازل قدیمی نیز بر اساس ایده کارفرما و سطح توقع وی انجام می شود. دستمزد اجراکنندگان و شرکت بازسازی خانه نیز با توجه به حجم کار و تعداد روزهای کار آن‌ها بستگی دارد، و به صورت روزمزدی و یا پروژه ای محاسبه می‌شود. برای تخمین هزینه بازسازی خانه قدیمی همین حالا از متخصصین فراز کاچار به رایگان قیمت بگیرید.

آیا می خواهید با ما کار کنید؟

جهت ثبت پروژه در سایت و دریافت مشاوره بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
×

 

پشتیبانی واتساپ

جهت دریافت پشتیبانی بر روی یکی از اپروتور های زیر کلیک کرده و مشکل خود را با پشتیبان در میان بگذارید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟